IT-director.com ma ciekawy artykuł od Davida Heyesa, dyrektora operacyjnego TFM Networks, o niektórych z mniej przemyślanych aspektów pracy w domu. Mianowicie: czy jest to tak proste jak podłączenie pracowników do łącza szerokopasmowego i wypuszczenie ich z domu?

W artykule Heyes omawia pięć kluczowych punktów, o których być może nie pomyślałeś, a Twój operator sieci szerokopasmowej może nie lubić, gdy o nich myślisz. Ponieważ te punkty implikują coś nieco bardziej zaangażowanego niż aspekt plug-and-play pracy w domu, który wiele firm (które chcą sprzedać Ci "biznesowy pakiet szerokopasmowy"), ważne jest, aby spojrzeć przed nurkowaniem:

1. Obsługa: Co się stanie, jeśli połączenie szerokopasmowe zawiedzie? 2. Wydajność: A co z prędkością, przepustowością i nadawaniem priorytetów kluczowym aplikacjom w sieci? 3. Bezpieczeństwo: Jak ważne jest to dla Ciebie, w tym ochrona danych? 4. Bezpieczeństwo i higiena pracy: Jak ważne jest to dla Ciebie, w tym ochrona danych? Jakie są przepisy dotyczące pracowników domowych? 5. Konserwacja i zaopatrzenie: Kto dostarcza materiały i urządzenia dla domowego biura?

Ogólnie rzecz biorąc, artykuł ten stanowi przyzwoity podział pozwalający pracownikom na pracę w domu. Osobiście nigdy nie zastanawiałem się, na przykład, w jaki sposób pracownik pochodzący z domu byłby nadal objęty planem ubezpieczeniowym firmy i w jaki sposób mógłby być zmuszony do przeprowadzania wizyt na miejscu, aby upewnić się, że czyjeś biuro domowe jest zgodne ze specyfikacją.

Zasadniczo, jest to interesująca lektura dla każdego, kto chciałby przedstawić ideę pracy w domu, lub dla każdego pracodawcy, który chciałby rozszerzyć swoją działalność na ten obszar. Tak bardzo, jak chcielibyśmy, aby było to tak proste, jak rzucanie razem biurko, krzesło, szafka na dokumenty, niektóre komputery i połączenie szerokopasmowe, rzeczywistość jest nieco bardziej skomplikowana.